piątek, 30 grudnia 2011

Sałatka z selerem naciowym i kurczakiem

Nie wiem, czy Wy też, ale ja przez Święta zjadłam tyle, ile łącznie przez cały ostatni miesiąc, a co za tym idzie - pora na jakąś sałatkę! Tą spróbowałam u mojej cioci i zakochałam się w niej od pierwszego wejrzenia (w sałatce, nie cioci oczywiście) i musiałam ją zrobić. Jest z mięsem, a gdy upieczemy do niej też ziołowe paluchy to spokojnie nadaje się na lekki obiad:)


Składniki (na wielką michę):
  • główka sałaty lodowej
  • 4-5 łodyg selera naciowego
  • 15 dag żółtego sera
  • podwójna pierś z kurczaka
  • sok wyciśnięty z 1 limonki
  • 4-5 łyżek oliwy (+ trochę do smażenia mięsa)
  • płaska łyżka cukru
  • szczypta soli
Sałatę rwiemy na kawałki, selera myjemy (możemy też obrać) i kroimy w plasterki, ser ścieramy na grubej tarce (u nas był starty drobniejszej, ale to tylko dlatego że nie mamy innej), dodajemy pokrojoną na kawałki i usmażoną pierś z kurczaka. Wszystko polewamy sokiem z limonki, oliwą, posypujemy cukrem i solą. Całość wstawiamy do lodówki na min.3 godziny, żeby się "przegryzło":P

Do tego polecamy ziołowe paluchy:
Składniki na ciasto:
  • 150g mąki
  • 20g drożdży
  • 80ml ciepłej wody
  • szczypta soli, szczypta cukru
  • dowolne zioła
  • pół łyżki oliwy
Drożdże rozpuszczamy w ciepłej wodzie z cukrem, dodajemy łyżkę mąki i odstawiamy na 15minut do wyrośnięcia. Do mąki z solą i ziołami wlewamy rozpuszczone drożdże, wyrabiamy ciasto, wlewamy oliwę i jeszcze raz zagniatamy. Wałkujemy na cienki placek, kroimy ok.1,5cm-paski, składamy na pół i skręcamy. Pieczemy ok.20 minut w 180stopniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz